Wat is het beste voor Energie, om een contract van 3 jaar of van 5 jaar af te sluiten ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Lastige vraag omdat niemand zo ver in de toekomst kan kijken of de energieprijzen omhoog of omlaag zullen gaan. Een kontrakt van 3 of 5 jaar betekent ook dat je een boete meestal moet betalen als je er eerder vanaf wilt. Elk jaar de goedkoopste aanbieding via een vergelijkingssite levert m.i. de meeste winst op omdat op dit soort sites vaak geldkadootjes worden gegeven aan nieuwe klanten. Financieel gezien is het ook het beste om in het najaar over te stappen want in de zomerperiode is je maandbedrag welke je betaalt veel hoger t.o.v. je gebruik en dat kan dus betekenen dat wanneer je in het najaar overstapt je vaak een een leuke som geld terugkrijgt.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het niet eens met jouw laatste deel. Het lijkt voordeliger, maar het is het natuurlijk niet. Jaarkosten zijn jaarkosten. Dus financieel is dag m.i. niet het beste.
tham
9 jaar geleden
http://www.trosradar.nl/uitzending/vorige-uitzending/aflevering/02-12-2013/overstappen-kan-geld-kosten/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, thanks, duidelijk :-)

Andere antwoorden (1)

Jaarlijks overstappen via een consumentencollectief levert doorgaans het meeste voordeel op.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij zo juist als wat, alleen feitelijk natuurlijk geen antwoord op de vraag :-)