Samenlevingscontract/Geregistreerd Partnerschap? I.v.m. koopwoning waar we samenwonen van vriend en hij heeft2kinderen. ellicht binnenkort same kopen

Sinds begin mei ben ik bij mijn vriend ingetrokken. Hij heeft een koopappartement en ik betaal per maand de helft van de hypotheek en de andere uitgaven. Hij heeft twee kinderen uit vorige relatie. We zitten te dubben om te kiezen voor Geregistreerd Partnerschap met testament die hij moet maken i.v.m. zijn kinderen en omdat de koopwoning van hem blijft of tussen samenlevingscontract. Ook daar zal een testament voor op gemaakt moeten worden.
Wellicht willen we binnenkort SAMEN een koopwoning kopen.
Wat raden jullie ons aan?
Er staat zo veel op internet dat we er niet meer uit komen.
We zijn zowiezo heel zeker van elkaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga zowiezo na wat je wil in de toekomst, wanneer je een geregistreerd partnerschap aanvraagd, en je wil later trouwen met elkaar moet je eerst scheiden van het partnerschap (compleet met notaris etc.) hierna kun je trouwen. (heel dubbel allemaal maar zo werkt het) als je dus op de langere termijn wil trouwen kun je dit het beste doen. In een samenlevings contract wordt beschreven wat van jou is en van hem.

Een samenlevingscontract moet je laten opstellen door een notaris Hierbij moet je goed opletten hoe het een en ander in elkaar zit. Bij een geregistreerd partnerschap is overigens veel goedkoper ga je eerst in ondertrouw en en paar weken daarna kan je dan het geregistreerd partnerschap vastleggen is gelijk aan huwelijk. Later kun je ook nog gewoon trouwen.

Ik en mijn partner hebben gekozen voor een geregistreerd partnerschap toen we ons huis kochten. Wij waren en zijn ook heel zeker van elkaar. Wij kunnen doormiddel van een handtekening het omzetten naar een huwelijk als we dat willen in de toekomst. Het is maar net waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat. Met een ger. Partnerschap heb je dezelfde rechten en plichten alsof je getrouwd ben. Met een samenlevingscontract kun je heel gedetalieerd aangeven wat onder gezamelijk valt en wat niet. Laat je anders adviseren door een jurist wat het meest handige is in jullie situatie. Kies wat je hart je ingeeft en dan komt alles goed! Succes! Toegevoegd na 7 minuten: De kosten zijn ook een afweging. Trouwen/ ger. Partnerschap kan gratis in de meeste gemeenten op de maandag en dinsdagochtend. Samenlevingscontract kan aardig in de papieren lopen want je moet naar een notaris om alles vast te leggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100