Hoe moet ik weten wat mijn jaarinkomen is in 2014?

Ik wil een zorgtoeslag aanvragen en ze vragen het jaarinkomen van 2014. Ik heb die van 2013 wel maar van 2014 niet. Moet ik een schattig geven , hoe zit dit precies?

Toegevoegd na 28 seconden:
*schatting

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja die kun je schatten. Als je niet verandert van werk, zal het inkomen niet veel schelen. En je krijgt later een herberekening, Was je inkomen toch lager/ hoger dan kan het zijn dat je nog bijkrijgt, dan wel terug moet betalen
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt in dat geval (als je niet echt spaargeld achter de hand hebt) beter jouw inkomen iets hoger opgeven dan je verwacht, dan krijg je iets minder zorgtoeslag per maand, maar dat krijg je dan na afloop van het jaar gecorrigeerd. Terugbetalen is naar mijn mening vervelender.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee rente niet,maar als je salaris meer wordt dan kun je dit via de website aanpassen en dan veranderd het bedrag ook dat je maandelijks krijgt zodat je niet volgend jaar terug moet betalen.

Andere antwoorden (2)

Als je inkomen niet gewijzigd is ten opzichte van 2013, dan kun je het bedrag opgeven in je jaaropgave 2013. Het blijft een schatting.

Zijn er wel wijzigingen, dan raad ik je aan om een proefberekening te maken, zie: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/?TB_iframe=true&width=720&height=540
Bij het kopje toetsingsinkomen 2014 kun je dan naar een rekenhulp gaan om je inkomen te schatting in 2014.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
€ 300 – per week of per maand?
Ook deze vraag is niet relevant. Stel dat u € 300 per week verdient en u vult als toetsingsinkomen € 15.000 in. U krijgt de maximale zorgtoeslag (voorwaarde: u bent geen toeslagpartners met iemand anders) Tot bijna € 20.000 inkomen per jaar krijgt u de maximale zorgtoeslag. Dus of u € 0, € 5000, € 15000 of € 19.000 invult – u krijgt de maximale zorgtoeslag
Je kunt ook aan je werkgever een fictieve salarisstrook over de maand december 2014 vragen. Dit heeft alleen zin als je elke maand hetzelfde inkomen hebt. Op deze salarisstrook kun je dan kijken naar de cumulatieve bedragen.