welke kosten komen er allemaal kijken bij een rijbewijs?

ik vraag me af welke kosten er bij een rijbewijs komen kijken. Ik weet: lessen, theorieexamen, praktijkexamen, afhalen rijbewijs, eigen verklaring. Mis ik nog iets??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee verder mis je niks, mits je het allemaal in één keer haalt natuurlijk. Ga uit van ongeveer 32 lessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook nog een tussentijds examen. En hoe kom je aan 32 lessen? En van hoelamg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussentijdse toets is niet verplicht, dus als je het zo goedkoop mogelijk wilt houden neem je dat niet. Het landelijk gemiddelde voor een doorsnee leerling is tussen de 27 en de 40 lessen (oa google), heb daar een mooi middendgetal van genomen. Ik heb het over lessen van 50 minuten.

Andere antwoorden (2)

Het enige dat ik nog mis in dit rijtje is de kosten die je kwijtbent voor de pasfoto's - tegenwoordig ook al snel een tientje. Maar verder heb je zo te zien een aardig compleet beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit rijtje is aardig compleet. In bovenstaand antwoord wordt nog gezegd dat je aan de pasfoto moet denken, maar je kan ook nog altijd een tussentijdsetoets doen (maar dit is een keuze).
Ik zelf heb er wel baat bij gehad. Je krijgt dan vrijstellingen voor de bijzondere verrichtingen (zoals bijvoorbeeld parkeren), dit proefexamen lijkt heel erg op een praktijkexamen. Waardoor je met je echte examen weet waar je aan toe bent. Maar wil hier nogmaals aan toevoegen dat dit een keuze is en geen verplichte kostenpost.