wat kan je het beste doen bij pesterijen en een te hoge belasting op het werk?

ik ben sinds 17 maanden werkzaam bij deze werkgever. De werkdruk lag hoog toen ik begon. Maar is ivm toenemende drukte steeds hoger komen te liggen. Ik heb al 2 collega's zien vertrekken ivm de vervelende sfeer en opmerkingen die gemaakt worden. Dit zorgt voor een continue stressituatie.
OP dit moment heb ik daarbij ook last van verschillende lichamelijke klachten die het onmogelijk maken om mijn werkzaamheden uit te voeren. Mijn werkgever heeft hierop gereageerd, dat er ook wel liggend werk voor me was. Inmiddels bij de bedrijfsarts geweest, deze heeft geen onderzoek gedaan en heeft ook geen duidelijk advies aan mij gegeven. Mijn werkgever eist dat ik van de week kom en dat ze aangepaste werkzaamheden voor mij hebben.
Ik zie hier zo tegenop dat ik alleen maar kan huilen, er al dagen niet van slaap en echt niet terug wil. Ik weet dat ze me weg willen hebben, en dat zij er nu alles aan gaan doen om mij weg te krijgen uit eigen beweging. Na 1 jaar al regelmatig huilend/boos uit mijn werk gekomen te zijn en mijn gezin zo belast te hebben zie ik het gewoon niet meer zitten.
Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga eens ergens anders solliciteren . Het werk en de sfeer veranderen daar niet ! Zoek iets wat beter bij jou past .Het werk past zich niet aan jou aan jij moet je aan je werk aanpassen anders gewoon ergens anders gaan werken . Je hebt je al ziek gemeld begrijp ik ! Ga eerst met je leiding gevende spreken geeft dat geen oplossing trek je eigen plan . Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met bedrijfsarts bedoel je Arboarts?
Heeft hij/zij gezegd dat je weer aan het werk moet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@kapperkort, ik ben al zeker ook een jaar aan het solliciteren, maar dat werpt nog geen vruchten af helaas. Met mijn leidinggevende valt niet te praten. Mijn ziekmelding moest ik uiteindelijk ook schriftelijk indienen.
Ik heb niet met een arboarts gesproken maar met een bedrijfsarts. Deze heeft alleen gezegd dat ik aangepaste werkzaamheden kan verrichten. Echter nu ik enkele dagen thuis ben, merk ik dat ik echt helemaal op ben en dat het niet meer alleen lichamelijke klachten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het wordt lastig als de arts heeft gezegd dat je aangepast werk zal moeten doen want dit dien je gewoon op te volgen om je salaris niet in gevaar te brengen. Je kunt het natuurlijk wel eerst proberen en als dit ook niet lukt,je jezelf weer ziek meld waardoor je vanzelf weer bij de arts terecht komt. Tip:Pik niet alles van je leidinggevende als er iets gezegd wordt dat je niet bevalt.
Er is niks mis mee om voor jezelf op te komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga naar je huisarts en laat een depressietest afnemen.
Arboartsen willen jou zo snel mogelijk integreren terug in het bedrijf net als de verzekeraar van je baas.
Je huisarts is onafhankelijk en kan je goed adviseren. Als ze op je werk niet willen veranderen zal jij moeten veranderen, heb je dit al genoeg gedaan en ben je op...........GO! Ik weet het, geld, verantwoording gezin.....etc etc is niet makkelijk, maar hoe heeft jou gezin het als je straks tegen de vlakte ga? Heel veel geluk wijsheid en sterkte.....

Antwoorden (1)

Je kan het beste contact opnemen met een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf. Hij of zij kan bemiddelen bij de problemen die je hebt op je werk en met je leidinggevende. Ook kan je misschien contact opnemen met de ondernemingsraad. In ieder groot bedrijf is een ondernemingsraad verplicht.

Is dit allemaal niet mogelijk dan kan je advies vragen aan je huisarts, voor eventueel juridisch advies kan je terecht bij een rechtswinkel of een Juridisch Loket. Die zijn in iedere grote stad te vinden. Zie voor meer informatie de bronnen bij dit antwoord.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je wel Antoni, ik werk in een heel klein bedrijf, dus van een vertrouwenspersoon of OR is helaas geen spraken. Nu ben ik met lichamelijke klachten (waarschijnlijk door de werkzaamheden) ziek thuis gekomen. Echter nu ik thuis ben merk ik pas hoe hoog het allemaal zit. Er komt nu dus nog een klacht bij. Dinsdag kan ik pas naar mijn eigen huisarts terug.
Ik ga morgen even met de vakbond bellen en anders inderdaad juridisch loket.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inmiddels zijn we weer een paar dagen verder, bedankt voor jullie advies. Ik heb nu aangepast werk gekregen (wat ik ook uit kan voeren) en dmv een beëindigingsovereenkomst wordt het dienstverband beëindigd en kan ik een nieuwe start maken!
Antoni
9 jaar geleden
Goed om te horen! Overigens is het verstandig om de tekst van een beëindigingsovereenkomst vóór het ondertekenen samen met een advocaat in jouw belang te controleren, zodat de overeenkomst voldoet aan alle wettelijke eisen en je recht hebt op een WW-uitkering. Eventueel zijn er nog afspraken te maken over een ontslagvergoeding. Ook die afspraken moeten worden opgenomen in de beëindigingsovereenkomst. Advocaten kan je vinden op www.advocatenorde.nl. Succes!