Kan ik nog in beroep gaan als de termijn verstreken is ?

Hey gaat om een vonnis van een rekening die niet betaald is.
De rekening is niet van mij, maar toch moet ik betalen.
De termijn om in beroep te gaan was 3 maanden, maar is inmiddels 1 week verstreken. Is het mogelijk om alsnog in beroep te gaan ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Een rekening die niet voor jou is, lijkt me raar dat jij moet betalen.
Maar ok, jij zegt dat het moet... Je had 3 maanden om in beroep te gaan. Dat is ruim 90 dagen, waarom heb je er 97 gewacht om dan nu hier te gaan vragen of het nog kan. Beetje zonde. Maar goed, niets aan te doen. Niet geschoten is altijd mis. Je kan altijd nog de post de schuld geven. Dateer je brief met een datum van twee weken terug. Verkreukel de enveloppe, kan je altijd nog zeggen dat hij vast heeft gezeten in een brievenbus en dat jij hem ruim op tijd verstuurd hebt.

Antwoorden (1)

Ja, dit is mogelijk. Want stel dat je een halfjaar op vakantie was, dan zou je eerste termijn ook al lang overschreden zijn. Dat zou dan onzin zijn. In hoger beroep gaan kost echter ook veel tijd. Je moet heel veel voorbereidend werk doen zoals bewijzen waarom je dat nooit zou hebben kunnen doen, etc.