Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet de werkgever meebetalen aan een goede bureaustoel voor thuis? Dit ivm consignatiedienst.

Ik werk in de IT als beheerder.

Voor mijn werk draai ik ongeveer 1x per maand een week consignatiedienst, dit wilt zeggen je bent dan vanaf maandag tot de maandag erop (tot 8 uur in de ochten) 24/7 beschikbaar voor calamiteiten.

Wanneer je gebeld wordt moet je dus thuis aan het werk, je logt remote in op de server van het werk. Dit door middel van een laptop van de zaak.

Nu is mijn bureaustoel doorgezakt, dient de werkgever hier aan mee te betalen?

Wij krijgen een zeer kleine vergoeding voor op wacht staan, plus wanneer je aan het werk moet dan krijg je deze uren tijd voor tijd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op zich lijkt mij dat redelijk om te vragen, doet hij dat niet, ben je altijd vrij om een andere werkgever te zoeken.
Ik zou zeggen: ga lekker met je laptop op de bank zitten, dat doen veel mensen in hun vrije tijd ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je werkzaamheden onder het begrip 'telewerken' vallen (mijns inziens is dat zo) dan hoeft dat niet meer, volgens onderstaande tekst op de site van de Rijksoverheid:

"Arboregels voor telewerken

Er gelden minder arboregels voor telewerken dan voor regulier werk in het bedrijf van uw werkgever. Uw werkgever is bijvoorbeeld niet meer verplicht voor een goede bureaustoel te zorgen, als u buiten het bedrijf werkt. U moet uw werkgever wel laten weten waar u wilt werken. Hij moet daarmee akkoord gaan en u de risico’s van die werkplek uitleggen.

Overleg met uw werkgever en maak goede afspraken, als u gaat telewerken. In de handreiking 'Het Nieuwe Werken' staan hiervoor verschillende suggesties. Telewerken wordt ook wel Het Nieuwe Werken, HNW of plaatsonafhankelijk werken genoemd."

Iets daarboven, op dezelfde pagina, is te lezen: