Heb ik recht op een uitkering als ik in woon bij mijn ouders met aow?

Ik heb altijd in deeltijd gewerkt dus onder minimum loon, daarom heb ik ook een aanvullende pensioenverzekering, en heb ik nooit het ouderlijk huis kunnen verlaten. Bovendien verzorg ik nu mijn zieke ouders. Ik ben nu werkloos en januari 2015 eindigt mijn WW. Hoe zit dat nu met recht op bijstand? extra verhoging huur voor scheefwonen en korting op de AOW van mijn ouders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Er zullen voor uw ouders geen gevolgen zijn wat betreft hun (gehuwden) AOW.
De huur kan wel extra worden verhoogd als het gezinsinkomen door uw bijstandsinkomen boven de vastgestelde inkomensgrenzen uitkomen.

U heeft volgend jaar recht op een bijstandsuitkering. Die uitkering zal worden gekort. Voor een driepersoonshuishouden (allen volwassenen) wordt de WWB-uitkering zo'n 43% van het netto minimumloon. Volgens de formule: (40% + 3 personen x 30%) : 3 x (bijstandsnorm inwonende zoon)
fisbel