Moet je een boete betalen als je geen acceptgiro hebt?

De dagtekening ontvangen op 4 mei, betreft een pakeerboete in Delft.
Heb nu de brief duplicaat naheffingsaanslag pakeerbelasting thuis liggen, waarbij de kosten staan en het betalingskenmerk.

Dit is echter geen officiele acceptgiro, maar moet gestort worden naar Regionale Belasting Groep voor 9 mei.
Er staat verder ook niks hoeveel de verhoging wordt als je niet op tijd betaald.

Ben ik nou verplicht om te betalen en wat zijn de consequenties?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig neppe brieven in omloop wat betreft verkeersboetes en jij hebt eentje die niet echt volledig is hmm vraagtekens he. Hij jij destijds ook een briefje onder je ruitenwisser gehad? In idere geval zou ik toch het rekeningnummer ff checken en misschien nog hun ff bellen.

Antwoorden (1)

Je hebt alle informatie die je nodig hebt: de naheffingsaanslag parkeerbelasting met het bedrag, het betalingskenmerk, en het rekeningnummer (inclusief tenaamstelling) waarop je het bedrag moet storten.

Je weet nu DAT je dat bedrag moet betalen, en je weet HOE je het moet betalen. Meer informatie heb je niet nodig.

De acceptgirokaart werd er vroeger vaak bijgedaan om het jou makkelijker te maken. Maar de acceptgirokaart is aan het verdwijnen. De meeste mensen gebruiken Internetbankieren, en als je dat niet wilt kun je altijd gewoon je papieren overschrijvingskaarten gebruiken: alle gegevens invullen en naar je bank sturen.

Kortom: je bent verplicht te betalen, en je hebt alle gegevens die nodig zijn om aan deze verplichting te voldoen. Niet betalen wordt dus gezien als nalatigheid, en zal je een boete opleveren.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een officiele acceptgiro moet altijd uitsluitend betaald worden. Als jij er vanuit gaat dat je MOET betalen als je alle gegevens hebt om te betalen hebt zou ik zeggen stuur je adres maar naar mij en dan stuur ik wel wat brieven ;)
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik heb geen idee wat je bedoelt met "uitsluitend betalen". Natuurlijk is een acceptgiro uitsluitend bedoeld voor de betaling, iets anders kun je er namelijk niet mee doen. Verder zegt een acceptgiro helemaal niets. Ik zou er zelf ook eentje kunnen laten drukken. Een vordering tot betaling (de brief die je hebt ontvangen) is en blijft een vordering tot betaling. Of er wel of geen acceptgiro bij zit, maakt niet uit.
tinus1969
9 jaar geleden
Overigens vind ik het putn hierboven wel relevant; is deze aanslag wel legitiem? ff googlen naar de website van de gemeente Delft, of op de naam van het bedrijf, kan daarbij helpen...