bedrijven die je auto inkopen - wat zit er achter?

Vandaag weer een brief gekregen van een bedrijf dat mijn auto wil overkopen... De brief is automatisch gemaakt, en ze smeken me bijna om hun mn auto te verkopen... Ik zou een eerlijke prijs krijgen, schade maakt niet uit en ze halen de auto voor me op... Nu heb ik van mn ouders geleerd dat niks gratis is, en dus doe ik het ook niet... Maar toch ben ik erg benieuwd, waarom zijn ze zo geïnteresseerd in mijn auto?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

In bv. oost-Europa zijn 2e hands auto's vaak nog een stuk duurder dan hier. Mijn vader had onlangs zijn Mercedes E-Klasse 2004 model met +-300k km op de teller aan een garage vekocht voor ongvr 3500 waarna we 2 weken later een brief van de garage kregen waarin stond dat iemand in Roemenië de auto alweer had gekocht van de garage voor 6000. Dus eigenlijk gewoon voor de winst bij de doorverkoop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PoppeSchuitema
10 jaar geleden
Een brief van de garage gekregen dat ze jouw auto met zoveel winst verkocht hebben?? De 1ste handelaar die zoiets doet moet ik nog tegenkomen. Als je een handelaar mag geloven leven ze van het verlies dat ze lijden.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Het maakt niet uit waar je komt en wat je wilt (ver)kopen. Ze hebben allemaal een gezin wat zowat omkomt van de honger en ze verdienen geen cent...