Ik heb een bankbiljet waarvan niemand weet waar het vandaan komt en wat het waard is. Iemand enig idee?

Bankbiljet van 9.000.000.000 ??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt mij beter om er een foto van te maken en deze hier te plaatsen dan wordt het voor de antwoordgevers iets makkelijker.
Poet
9 jaar geleden
9 miljard wat? Euri? Lira? Boliviano's?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lukt me op dit moment niet de fotos erop te zetten via mijn mobiel. Ga ik regelen. Dankje maria
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9 miljard dat zijn de cijfers alleen de taal en dus ook de eenheid is denk ik aziatisch
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het teken op dit biljet toevallig deze (¥)?
Powergen
9 jaar geleden
@Kylian, de Japanse Yen heeft geen biljet van 9 miljard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de DNB in Amsterdam kunnen ze je op zeker antwoordt geven. DNB zit op het Frederiksplein / Westeinde in Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@maria16 de foto is gelukt. Nu nog weten wat het is.
Poet
9 jaar geleden
Waarom denk je dat 9 miljard is? Dat zie ik er niet op staan. Rechts staat inderdaad Chinees. De bovenste twee tekens betekenen zon. De onderste lijkt me een poppetje dat boos tegen een snoepautomaat schopt...
Poet
9 jaar geleden
Elke tweede dag tegen een snoepautomaat schoppen en je wordt rijk!
Poet
9 jaar geleden
Als je goed naar de vouw kijkt zie je dat daar de afbeelding onderbroken is. Het is dus goedkoop, kwetsbaar papier. Dat wijst op nepgeld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na lang zoeken en vragen ben ik er uit. En sommigr van jullie zaten er niet ver vanaf.
Het is dodengeld. Het komt uit thailand. De tekens zijn chinees en thais. De middelste regel met woorden zijn afkomstig van de tempel die daar benoemd is en de tekst voor eeuwig geluk en rijkdom. Het paard en de chinees staan voor een god. Dit geld word dus verbrand op het graf van de oveledenen om zo die persoon ook in het hiernamaals tr voorzien van geld zodat hem of haar niets tekort komt. ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties en heb zelf een hoop geleerd ervan. Hoop dat ik jullie nu goed op de hoogte heb gebracht van het antwoord. Dank jullie wel!!!

Antwoorden (4)

Zimbabwe, Hongarije, Argentinie, Rusland en Duitsland (jaren 30) hebben in het verleden een hyperinflatie gehad en , Duitsland en zimbabwe hebben bankbiljetten uitgegeven die in de miljarden liepen. 9.000.000.000 (miljard) lijkt me een onlogisch bedrag om daar geld van te drukken, dat gaat meestal in veelvouden van 1,10,20 etc.., dus je biljet lijkt me nep.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, wat badkarma schrijft klopt. Zimbabwe heeft forse problemen (gekend) met torenhoge inflatie waardoor bankbiljetten zoals hierboven geen uitzondering waren. Als bron wil ik nog http://nl.wikipedia.org/wiki/Zimbabwaanse_dollar toevoegen. Overigens is de vraagstelling zonder afbeelding naar mijn mening niet volledig..
Poet
9 jaar geleden
Ik had mijn hypotheek in Z dollar moeten afsluiten ...
Ik denk dat het Dodengeld (Hell Money) is, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Dodengeld . Het is dus geen echt geld, maar het is papier om ritueel te verbranden.
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Dank je voor de toevoegingen yuuzan, toen ik mijn antwoord plaatste was de foto van het "geld" nog niet geplaatst, en zoveel informatie als jij had ik daar niet uit kunnen halen :)
het biljet is waarschijnlijk nep aangezien het half wit is en er geen bedrag op staat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan het plaatje te zien is de herkomst waarschijnlijk Taiwan.
Het idee in het Taoïsme is dat iemand na zijn dood doorleeft in het rijk van de doden. Er is niet heel veel verschil met het leven van nu denken zij, dus ook in het hiernamaals hebben Chinezen geld nodig om in hun dagelijkse behoeften te kunnen voorzien. De snelste manier om het geld aan overleden familieleden over te maken is door het te verbranden. Zo kunnen nabestaanden garanderen dat hun overledenen ook in het hiernamaals toch een goed tweede leven zullen leiden. Het is geen echt Chinees geld, maar een speciaal dodengeld dat erg goedkoop in de tempel aangeschaft kan worden. Sommige tempels zoals deze hebben speciale ovens voor dit geld, maar soms gooiden ze het ook tussen de wierook stokjes in de ketels.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je had het helemaal goed! Leuk om te weten dat er mensen zijn die dit soort rituelen kennen. Ikzelf heb er nooit van gehoord nu dus wel. Dank je voor je beste antwoord