Hoe kan ik achterhalen welke bankrekeningen iemand heeft?

Mijn vrouw neemt veel contant geld op van onze gezamenlijke bankrekening maar kan me niet vertellen waar het geld aan op gaat. Hoe kan ik achterhalen of ze misschien een prive bankrekening heeft waar ze dat geld op stort?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb je toelichting gelezen, en ik deel je zorgen. Zelf heb ik meegemaakt, dat mijn ex de spaarrekeningen leeghaalde en op een onbekende rekening overbracht. Pas daarna lichtte zij mij over de naderende scheiding in. De truc is, dat de datum van inschrijving in het GBA de peildatum is. Dus haar bedoeling was om het geld te kunnen uitgeven, zodat het op die peildatum verdwenen zou zijn. Zeg maar: stelen uit de huwelijkssamenleving. Dit gaf bij de procedures grote problemen, en dus ook veel advocaatkosten. Deze laatste partij ( de 'bemiddelaars'), komen en altijd het beste van af. Maar let ook op: het overbrengen van de ene naar de andere rekening maakt niets uit, want het geld blijft gewoon in de huwelijksgemeenschap. Dus daarover hoef je niet boos te zijn. Maar de clou zit hem natuurlijk daarin, dat zij ervoor zorgt, dat JIJ er geen zicht meer op hebt. Dat is geen juridisch gegeven, maar een relationeel gegeven. Het is dus goed dat je er werk van maakt. Vraag je af, waarom je dit al zo ontzettend lang hebt toegestaan. Mogelijk is dat een karaktertrek waar je aan moet gaan werken. Maak dit bespreekbaar. Doe dit met (veel!) respect. Dat is cruciaal. Zeg dat je het niet begrijpt, en je zorgen maakt. Geef haar dus niet de schuld, maar hou het bij jezelf. Probeer samen een oplossing te bedenken, die duidelijkheid over het geld verschaft. Wil ze niet meewerken aan duidelijkheid, dan komt een verborgen (relationeel) probleem vanzelf naar boven. Iemand suggereert chantage. Dat kun je ook bespreekbaar stellen. Twintig procent van de vrouwen gaat vreemd, dus ongeveer een miljoen Nederlandse vrouwen neuk(t)en buiten de deur. Dat is dus niet zo bijzonder. En het duidt eigenlijk op behoeftes, die een vrouw niet durfde uiten. Als je de situatie tot een behoefte-probleem kunt terugbrengen, is de oplossing heel dichtbij.

Door het direct aan haar te vragen.. Als je vrouw eerlijk is zegt ze het gewoon.. Bij banken krijg je info los dat is privacy van cliënten ook al is het je vrouw .. Hou de post in de gaten, of doorzoek jullie huis..

Als je een goede rede hebt kan je misschien wel afschriften krijgen van de bank of een rekeningnummer. Bel anders even naar justitie die kunnen je er meer informatie voor geven.

Je vertrouwd haar niet dat is duidelijk maar je kunt niet achterhalen of ze een ander bankrekening heeft. Dat zal geen instantie en dus ook de bank je vertellen. Laat je vrouw de bonnen meenemen voor het geld dat ze opneemt. Je hebt ook het recht om te weten wat ze koopt en uitgeeft van jullie rekening. Verder is het ook zo dat je niet aangeeft wat jij veel vind.

simpel pasje even langs een magneet halen en hij doet het niet meer , gewoon naar de bank gaan en vragen of het is te controleren of je vrouw nog een bankrekening heeft, je hoeft niet het nummer te weten , alleen maar een ja of nee antwoord van de bank , tip kijk de vuilniszak eens na misschien vind je afschriften , suc6

dit zijn lastige en steeds meer voorkomende problemen , praat uit eigen ervaring en weet dat er veel mensen mee kampen. ik ken jullie relatie niet natuurlijk maar het hoeft niet zo te zijn dat je vrouw geld weg heeft gesluisd maar het gewoon echt niet weet ... ik heb het voor mezelf als volgt opgelost, mijn vrouw heeft een eigen rekening gekregen waar ik iedere week haar huishoud geld op stort en rekening voor mezelf ( waar mijn vrouw niet aan kan komen ! ) waar de vaste lasten mee betaald worden . zorg ervoor dat de rekening van je vrouw niet rood kan staan. zo zal ze zich aan een vooraf gesteld budget moeten houden en kun je jullie financiën onder controle houden hieronder een linkje met informatie over geldzaken succes

Bronnen:
http://www.nibud.nl/

Jullie hebben dus een gezamelijke rekening. Probeer daar een einde aan te maken als zij niet wil of kan verklaren wat ze maandelijks met die 700 euro doet. Als zij zou meewerken zou zij gaan noteren wat ze waaraan uitgeeft; een kasboek bijhouden dus. Als je de rekening niet op jouw naam alleen kan krijgen omdat zij daar ook een handtekening voor moet zetten (weet ik niet maar is mogelijk) en zij vertikt dat neem je een nieuwe rekening en moet je alle instanties die automatisch geld van jullie ontvangen inlichten over je nieuwe nummer. Is wel een werk maar het loont dan dat jij alleen de supervisie hebt. Je moet je vrouw wel voldoende zakgeld geven en ook genoeg geld voor de dagelijkse boodschappen die misschien duurder zijn dan jij denkt. Als je het zo aanpakt is het helemaal niet interessant meer of zij stiekem nog een andere rekening heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100