kan ik stoppen met werken ondanks loonbeslag?

momenteel werk ik 8 uur per week en heb een behoorlijk loonbeslag.
wat zijn de consequenties als ik helemaal stop met werken??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Mijn antwoord is simpel, de deurwaarder heeft als doel incasseren dat kan door middel van loonbeslag, bankbeslag en je spullen (roerende zaken). Een deurwaarder heeft een voor elke zaak een behandelperiode waarin hij de vordering dient te incasseren tot die tijd kan je een regeling met ze treffen. Ik raad je aan om hoe lastig het ook voor je is naast je loonbeslag ook een aanvullende betaling te verrichten. Dit omdat de deurwaarder naast loonbeslag ook nog beslag mag leggen op de spullen die in je huis aanwezig zijn (dit zijn alle spullen ook die niet je eigendom zijn, maar je mag met aankoopbonnen bewijzen dat de spullen niet van jou zijn). Ik raad je dus aan om je inkomen en uitgaven te inventariseren en een aanvullende betaling te verrichten of als dat niet mogelijk is uitstel vragen aan de deurwaarder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat je dan een aanvullende uitkering erbij hebt?

Je zal dan gekort worden op je uitkering,dit wordt strafkorting genoemd omdat je verwijtbaar werkloos bent.

Toegevoegd na 8 minuten:
En men gaat kijken of en beslag op je uitkering gedaan kan worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is de kans wel groot dat je de deurwaarder op bezoek krijgt.
Je zal eerst een schrijven krijgen om je schuld te voldoen.
Indien bovenstaande niet het geval is heeft de schuldeiser nog steeds een vorderingsrecht op het niet betaalde geld. In dat geval zal er uiteindelijk beslag worden gelegd op uw goederen.