Heeft de belastingdienst het alleenrecht op de blauwe enveloppen, of mag iedereen deze gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het echt zeker moet weten, zou ik het even navragen bij Vlaar enveloppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo?
Est is vlaar enveloppen?

Het beste antwoord

klopt, iedereen mag die gebruiken. Het word regelmatig gebruikt voor reclame. een blauwe envelop word niet snel weggegooid maar wel geopend. Dan hebben de reclamemakers extra aandacht voor hun folder. Wat verdacht vaak reclame is voor leningen of iets anders wat met geld te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Iedereen mag die gebruiken om post naar de Belastingdienst op te sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn weten gebruiken sommige bedrijven die ook. Ik heb iig ooit een reclamefolder in zo'n enveloppe ontvangen.
Uiteraard stond daar de tekst *belastingdienst* niet op vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdikkie, je was me voor.
Ik haal mijn antwoord gauw weg want ik had gisteren en vandaag al zo'n Lu....ge verwijdering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry geef je per ongeluk een min...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak er wel een + van, Nelly ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt giweda
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nelly, graag gedaan hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft niet nelly, fijn dat je het even meldt en giveda bedankt!
Ja, iedereen mag blauwe enveloppen versturen. Daar heeft de belastingdienst niet het alleenrecht op.
Er bestaan ook kaarten waar een blauwe enveloppe bij zit zoals felicitatiekaarten, kerstkaarten en ook geboortekaartjes (meestal jongens) worden soms geleverd en verstuurd in blauwe enveloppen.

Het spreekt vanzelf dat het hierbij om de kleur blauw gaat, en niet om precies dezelfde envelopen als de belastingdienst.