Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen? > Markplaats bestelling niet ontvangen, wel betaald!

Twee weken geleden op iets geboden. Contact gehad met de verkoper, die zou het versturen.
Nog steeds niets ontvangen en ook de verkoper reageert niet meer.
Nu gaat het niet om een spectaculair bedrag (15 euro) maar toch voel ik me genaaid.

Wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen? Ik heb via internetbankieren (ING) het bedrag overgeschreven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
823

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Weinig, je kan aangifte doen bij de Politie (via MP) en je kan MP vragen hoe nu concreet te handelen. Maar ik vrees dat je die 15 euro niet meer terugziet. Volgende keer met PayPal betalen, dan heb je kopersbescherming. PayPal account kan je gratis aanmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet de verkoper het ook hebben anders gaat dit niet op.
Je geld terug krijgen gaat waarschijnlijk niet lukken. Je kunt uiteraard aangifte doen. Maar ik schat de kans niet groot dat de politie hier iets mee doet.. Geef in ieder geval de verkoper aan bij marktplaats. Zodat hij niet zo makkelijk weer het zelfde kan gaan doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er directe correspondentie is geweest zou je het ip-adres van de persoon kunnen achterhalen. Daarmee kun je je aangifte ondersteunen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gehoord dat je ermee naar de vredesrechter zou kunnen stappen mits dat je genoeg bewijs hebt.(Bankafschriften ,e-mails,naam ,...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik ook. Ik zocht de persoon op facebookp en plaatste allemaal berichten dat ze niet betaalde. Ik had al een paar dagen gewacht en netjes een mail gestuurd maar dat hielp niet.Via facebook had ik het binnen een uur!!! Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding