Heeft de salaris van mevr (61) invloed op de AOW-pensioen van de partner als ze minder gaat verdienen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Nee dat heeft geen invloed.

Het beste antwoord

Niet op zijn eigen AOW. AOW'ers met een partner die nog geen AOW heeft en die bovendien geen eigen inkomen heeft, hebben recht op een toeslag. Als het inkomen van mevrouw lager wordt is het mogelijk dat recht op die toeslag ontstaat of dat een al bestaande toeslag hoger wordt. Die toeslag is maximaal ongeveer de helft van het minimumloon zodat een AOW'er met partner zonder AOW en zonder inkomen een bedrag krijgt van ongeveer het minimumloon.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt