Kun je momenteel nog ergens een overlijdensrisicoverzekering afsluiten zonder afsluitprovisie?

Ik zie bij independer dat de premie voor een risicoverzekering niet zo hoog is, maar er dient wel € 295 bemiddelingskosten te worden voldaan bij het afsluiten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Allereerst is Independer niet geheel independant, maar dat is een ander onderwerp...

Verder: via je/ een verzekeringstussenpersoon kun je provisieloos een ORV afsluiten. Echter: je tussenpersoon werkt ook niet voor niks en zal je hiervoor dus een factuur in rekening brengen.

Hij/zij inventariseert eerst jouw wensen en financiele situatie, dan wordt de verzekering aangevraagd, samen met jou ingevuld en definitief aangevraagd. Dan wordt de polis door hen geadministreerd en naar jou toe gestuurd. Je moet dus op een aantal uren werk rekenen, en een nota van tussen de 200 en 300 euro is hiervoor vrij gewoon.

Je komt dan dus in de buurt van de kosten die je bij afsluiten via Independer betaalt. Het is nét waar je voor kiest. Bij de tussenpersoon krijg je er wél 'gratis' advies en inventarisatie bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens met bovenstaande reactie. Maar vergeet niet dat via Independer.nl veel meer partijen vergeleken worden dan via de meest volledige tussenpersoon. Er zijn veel internet verzekeraars die alleen via internet beschikbaar zijn.