Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vraag over uitvaartonderneming

mijn vader is ruim 10 jaar geleden overleden
toen de uitvaartondernemer bij mijn moeder thuiskwam om het een en ander te bespreken
vroeg hij
heeft U nog uitvaartverzekering
mijn moeder had er een ter waarde van 1300 gulden
echter ze heeft de begrafenisnota met eigen geld betaald
op de rekening stond niks over de uitvaartpolis
waar zou die 1300 gulden gebleven kunnen zijn?

Toegevoegd na 14 minuten:
voorde goede orde
mijn moeder heeft de nota betaald die was 5000 gulden
die 1300 gulden was de waarde van de polis
en daar gaat het om wat is er met de polis gebeurd
staat niks over in de polis

Toegevoegd na 15 minuten:
ik bedoel uiteraard nota

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
720

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet zo'n slimme actie. Ook niet netjes van de uitvaartondernemer. Je zou van hem kunnen verwachten dat hij goed voorlicht. Zeker bij mensen die erg verdrietig zijn.
1300 gulden is niet veel voor een begrafenis. Bij betalen had sowieso gemoeten. Waarschijnlijk heeft de begrafenisondernemer alleen de meerkosten op de rekening geschreven.
Je zou het ook bij de verzekeringsmaatschappij kunnen informeren, of dit bedrag is uitgekeerd en zo ja, aan wie.

Toegevoegd na 31 minuten:
Als de betaalde nota 5000,00 gulden was, lijkt het erop dat de verzekering niet heeft uitgekeerd.
Ik zou zeker contact met hen opnemen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou contact op kunnen nemen met de begrafenisverzekering waar destijds de verzekering is afgesloten en de situatie uitleggen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het geld toch is opgegaan aan de begrafenis van je vader, zo'n 10 jaar geleden kostte een begrafenis toch ook al rond de 2500 gulden, en je moeder heeft zelf maar 1300 gulden betaald. Wel raar dat het niet op de specificatie staat van de uitvaartonderneming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de waarde van de uitvaartverzekering had in mindering gebracht moeten worden op de totale kosten van de uitvaart. misschien is dat ook wel gebeurd maar staat het niet vermeld op de eindnota die je moeder betaald heeft.
niet netjes van de uitvaart ondernemer.

ik raad je aan contact op te nemen met de betreffende onderneming en alsnog opheldering te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding