ik ben 17 als ik ga studeren, wo niveau, krijg ik dan een studenten ov? en hoe zit het met stufi?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://financieel.infonu.nl/geld/90856-sociaal-leenstelsel-2014-2015.html
Er komen veranderingen aan in 2015.

Het beste antwoord

"Vanaf welke leeftijd heb ik recht op studiefinanciering in het hoger onderwijs?

In het hoger onderwijs geldt geen minimumleeftijd. Je kunt dus ook studiefinanciering krijgen als je nog geen 18 jaar bent.
Ben je nog geen 18, dan krijg je recht per het eerste kwartaal van je studie. Begin je op 1 september met een studie en ben je op 1 juli nog geen 18 jaar? Dan heb je dus recht op studiefinanciering per 1 oktober van het studiejaar.

Je moet je studiefinanciering wel op tijd hebben aangevraagd. We adviseren om dat drie maanden voordat je met je studie begint te doen, zodat we op tijd je studentenreisproduct kunnen klaarzetten en je eventuele aanvullende beurs kunnen berekenen. Let op: om voor studiefinanciering in aanmerking te komen, moet je het aanvragen voor je 30ste verjaardag. "

Het studentenreisproduct is de dure naam voor de ov-kaart voor studenten.
Computoon