Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een boekhouder/adminstratiekantoor moet nagaan of de facturen van de klanten zijn voldaan. Hoe komt hij aan de gegevens? Met bankafschriften?

Toegevoegd na 6 minuten:
mag je een rekeningoverzicht dat online staat afdrukken via je printer en bij de factuur tonen? Of is dit niet officieel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
750

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

een copy van de factuur achter het bank afschrift doen en op de copy factuur zetten zie bank afschrift nr..

Toegevoegd na 24 seconden:
voldaan zie bank afschrift nr..

Toegevoegd na 5 minuten:
dat kun je ook doen met al je inkomsten en uitgaven die via de bank gaan
gewoon achter je bank afschrift doen op volgorde die op het bank afschrift staat
bijvoorbeeld als het eerste bedrag een uitgaven is doe je die als eerste achter je bankafschrift enz enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij moet zelf alle gegevens aan je boekhouder geven.
Dus die gegevens krijgt hij van jou, je geeft hem elke maand of elke 3 maanden je inkoopfacturen+verkoopfacturen etc. etc.
En dan kan je boekhouder zijn werk doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een administratiepakket hebt, wordt dit deels automatisch gedaan, door de mutaties van de bank te importeren en te vergelijken met de fakturen.

Als jij geen admin-pakket hebt, zal die boekhouder alle fakturen in moeten gaan voeren, of als het niet te veel is, het met de hand moeten gaan uitpuzzelen, wat dan best een heel karwei kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat al mijn klanten de facturen achter de bankafschriften doen. Zo zie je gelijk welke facturen zijn voldaan. De facturen die nog open staan laat ik ze in een aparte map doen, zodat je dus ook kan bijhouden hoe lang facturen openstaan om eventuele incassomaatregelen te nemen.
In principe vind ik het fijner als klanten gewoon normale afschriften hebben, maar een rekeningoverzicht via de printer kan ook voldoen als het saldo aan het eind van het overzicht aansluit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding