Van WW + WAOnaar bijstand, wat zijn de gevolgen?

Ik zit op dit moment met eeen aantal vragen over deze situatie en ik hoop via deze weg wat meer duidelijkheid te krijgen.

Mijn vader is door een reorganisatie 2 jaar geleden zijn baan kwijtgeraakt. Nu ontvangt hij een WW uitkering en een deel WAO (35-45% afgekeurd) Eind dit jaar vervalt zijn recht op WW en zal er een bijstandsituatie ontstaan. Wat zijn de (financieele) gevolgen ? Ontvangt hij straks nog steeds zijn WAO aanvulling naast de bijstand, of komt deze te vervallen?

Mijn vader is van 1952 en inmiddels 62 jaar. Mijn moeder werkt part time (inkomen onder bruto bijstand voor partners, al weet ik dit bedrag niet exact) Er is een koophuis met minimale overwaarde en een auto deels gekocht met een financieering (resterende looptijd +/- 32 maanden)

Er is dus een periode te overbruggen tot aan de 65 jaar en 7 maanden voor het pensioen, welke verder prima is. Eerder laten uitbetalen door het pensioenfonds is verder geen optie.

Wie heeft er duidelijke antwoorden in dit abracadabra...?

Alvast meer dan hartelijk dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij heeft uw vader recht op een IOW uikering
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/uitkering-oudere-werklozen-ioaw-iow-ioaz/vraag-en-antwoord/kom-ik-in-aanmerking-voor-een-iow-uitkering.html