is dit wel verstandig?

Ik ga volgende week met mijn vriendin samenwonen. Alleen vraag ik me af of dit wel verstandig is omdat we allebei nog vrij jong zijn ( ik 20 zij 18 )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (15)

Eerste gedachte is juis. Gaat het niet dan gaat het niet.
Juist omdat je jong bent is er geen man overboord. Maak goede afspraken over de mogelijkheid dat het fout kan gaan en als er sprake is van veel materiele zaken neem dan een samenlevings contract.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste keer samenwonen was ik 16 en mijn ex was 20.
Het is het grootste fiasco geworden wat maar mogelijk is;-(
Maar dat wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo gaat!
Dus ga ervoor!
Het wil trouwens helemaal niet zeggen dat het wel goed gaat als je ouder bent hoor!
Veel plezier samen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het verstandig is als je deze twijfel met je vriendin bespreek! Als je samen ga wonen dan moet dit voor beide een vertrouwd iets zijn waar jullie beide achter staan.

Ik begrijp dat jij twijfel. Als dat zo is 1 advies.... Bij twijfel niet inhalen. Bespreek dit met je vriendin!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, probeer het gewoon.
Als het huis op haar naam staat, zorg er dan voor dat jij staan ingeschreven bij een woningbouwvereniging, en andersom. Altijd handig als er toch iets misgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat licht eraan hoe vrij je elkaar laat. Ga je op elkaars lip zitten en "moet"je alles samen doen, dan wordt het snel benauwd en is het gedoemd te mislukken. Hou je beide je eigen dingen, en geniet je verder van elkaar, heb je meer kans. Blijf jong en geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie hebben een redelijke leeftijd om samen te gaan wonen, niet te oud maar ook zeker niet te jong.

Als jullie samen een huis huren dan zijn er weinig risico's als het toch niet zo goed gaat als jullie zouden willen. Zorg er wel voor dat je naar elkaar luisterd en ervoor zorgt dat er tussen jullie niet teveel frustraties ontstaan met bijv. het huishouden.

Als jullie gek zijn op elkaar en dag en nacht samen willen zijn dan moet je de stap gewoon nemen om het samen in 1 woning te proberen.

Veel succes samen en maak er een mooie tijd van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon proberen.
als jullie van elkaar houden
en elkaar verdraagt
en er voldoende tijd/ruimte voor jezelf is
why not?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp niet zo goed waarom je een week van te voren hier zorgen over maakt.

Als het goed zit tussen jullie, dan mag leeftijd geen rol spelen. Belangrijk is wel, dat jullie voldoende inkomsten hebben om samen te kunnen wonen. Het kost altijd meer dan je denkt. Daarnaast is het verstandig om een back-up te hebben, mocht het samenwonen niet lukken.

Leeftijd is niet belangrijk, als je maar verstandig bent. Ga ervoor!! Veel geluk samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou er niet aan beginnen loop nu tegen de 50 jaar en van al mijn vrienden en kennissen en bekenden zijn er nog maar twee stellen bij elkaar de rest heeft alles alweer ingeruild. Dus waarom je al die ellende op je hals halen.

Hierboven vindt ik het allemaal erg optimistisch. En je weet een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bemint eer ge bezint, je leeft maar een keer. En natuurlik gaat het wel eens mis, maar dan kan je samen toch al een hele mooie tijd gehad hebben? Zorg er alleen voor dat je goede afspraken met elkaar maakt en dat je gelijkwaardig bent in je relatie. Niet dat de een volledig afhankelijk is van de ander en de ander kan doen wat hij/zij wil. Veel gluk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je ditzelf afvraagd, snap ik niet goed waarom je dan gaat smanewonen. Het lijkt mij dat je hier samen positief tegenaan kijkt, dus waarom zou je twijfelen? Ga ervoor en ga er niet vanuit, dat het fout kan gaan en maak er wat moois van. Voor mij was samenwonen net als op vakantie gaan. Leeftijd speelt geen rol als je maar verstandig handeld en wees ervan bewust dat je leven veranderd op het moment dat je samen woont. Je hebt meer verantwoordelijkheden, ook naar elkaar toe en je bent je financiele vrijheid kwijt, waarvan je bij je ouders genoot. Als je dat goed voor ogen houd en verstandig en begripvol met elkaar omgaat, je het beide graag wilt, is het alleen maar mooi en leuk samen te wonen. Succes verder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja heel verstandig, als je namelijk niets doet dan gebeurt er niets... Het wil niet zeggen dat het goed gaat, maar het is wel verstandig... Anders weet je nooit of je het goed deed en je moet alles ooit gedaan hebben, ook samenwonen en ook trouwen wellicht... Je kunt nog altijd anders gaan doen, je verdwijnt niet... Regel wel alles samen, samen tekenen voor huurcontract en samen de kosten delen, alles samen doen...

Veel succes oh ja, de kringloopwinkel is nu de beste optie om zaken aan te schaffen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat is een hele opluchting. Dat je niet verdwijnt, dus...
Duidelijke concrete afspraken - herhaal : duidelijke concrete i afspraken in detail en beide confirmeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Julie zijn nog jong en hebben dus nog veel tijd om bij te leren en zijn waarschijnlijk ook nog redelijk flexibel; dus ga ervoor en zorg dat het een succes wordt.
Veel geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ouders deden dat ook. Zijn nu nog steeds bij elkaar.. 27 jaar later