mag een wergever vakantie innemen?

we zijn van 3 naar 5ploegen gegaan . Dus 152 naar 134 uur. Nu betalen ze ons uit op 152uur. Maar als er uren te kort zijn . korten ze de TVT uren en zijn daar niet genoeg van schrijven ze Vakantie uren af . Volgens mijn mag dit niet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het mag wel, maar alleen onder bepaalde redenen. Volgens mij valt deze daar niet onder, aangezien ze je vakantiedagen wel terug moeten geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een werkgever mag vakantiedagen afschrijven als het om een verplichte bedrijfsvakantie gaat of om, eveneens vooraf bekendgemaakte, verplichte vrije dagen.
Daarvan is hier geen sprake.

" Leegloop" (te weinig werkaanbod) is een risico van de werkgever. Hij zal toch de werknemers moeten blijven betalen die wel de plicht hebben om de contractuele uren te werken. (Daarom zijn er ook tvt-systemen).
Zijn die uren op dan is dat jammer voor de werkgever maar hij kan dan niet de vakantierechten van zijn werknemers gaan aanspreken, die hebben geen invloed op het werkaanbod.
Computoon