Hoe komt dat ik twee jaaropgaven krijg?

Aangezien dat het slechts 1 keer wordt verstrekt en daar zijn ze heel streng in,
ik krijg van het gemeente waar ik te maken heb, in 3 weken tijd 2 keer het zelfde jaaropgave
hoe kan dit?

10 jaar geleden
2.7K
Antoni
10 jaar geleden
Hiervoor kan je het beste bij de gemeente informeren, waarvan je de jaaropgaven hebt ontvangen. Het klopt dat men heel streng is met het slechts éénmaal verstrekken van een jaaropgaaf. Waarschijnlijk is er een fout gemaakt, maar alleen de gemeente kan je daarover informeren.

Het beste antwoord

Indien ze gelijk zijn, dan is er geen probleem indien er een verschil tussen de twee zijn, dan is de tweede een correctie op de eerste en is de tweede geldig. Overigens zou ik je adviseren om de getallen op de overzichten vergelijken met wat staat in de voor ingevulde belasting aangifte. Soms komt het voor dat de uitkerende instantie een ander bedrag opgeeft aan de belastingdienst dan aan de ontvanger van de uitkering.

Het zou mogelijk een correctie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Men is er streng in, omdat het de bedoeling is dat jij er zorgvuldig mee omgaat en er geen onnodige administratie wordt gedaan. Tegenwoordig met het digitaliseren van gegevens, is die waarschuwing al een stuk minder relevant. Vroeger moesten echter de gegevens allemaal weer verzameld worden.

Dat jij hem twee keer hebt gehad, zal berusten op een administratieve fout.