Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Automatische Incasso terugkrijgen?

Ik heb een aantal automatische afschrijvingen gezien op mijn ING Rekening na het bekijken van mijn jaarsituatie. Is het mogelijk om dit geld terug te krijgen? Het gaat om een aantal rekeningen voor iets wat ik nog niet heb gekregen. Ik zou pas moeten betalen wanneer ik alles krijg. Na urenlang bellen ben ik nog niets opgeschoten, ik wordt steeds doorverbonden naar een callcenter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
864

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je internetbankieren? Dan kan je tot 56 dagen erna het zelf terugboeken (zie link)
Het duurt dan even eer je het weer ziet. Na een paar dagen is het geld weer bijgeschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ff een belletje met de bank en het wordt geregeld. Bij enkele bankem kan het via internetbankieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een automatische incasso geef je zelf toestemming voor. Je moet dit dan ook zelf stopzetten bij jouw bank. Het beste is om even contact op te nemen met jouw bank ipv het bedrijf die jouw geld heeft geïncasseerd. Hopenlijk heb je nog iets van een contract oid wat bewijst dat het pas geïnd mocht worden wanneer je alles had ontvangen, plus een bewijs dat je dit niet hebt ontvangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een girorekening (Nu ING) en heb een poosje geleden via internetbankieren een automatische incasso teruggehaald. Links in het menu staat incasso-opdrachten, klik erop en je krijgt een lijst met incasso opdrachten. Rechts zitten dan de knoppen "Terugboeken". Druk erop en je krijgt je geld terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding