hoe kan ik een automatische incasso blokkeren???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij internet bankieren kun je de automatische incasso zelf stop zetten. Eerst kun je storneren, dat is het bedrag dat nu geïncasseerd is terughalen/-boeken, daarna het periodieke gebeuren stoppen. Dat heb ik zelf ook gedaan. Weet je niet hoe dit moet, kun je de klantenservice bellen om hulp. Bij de ING, mijn bank, werk dit prima en zijn ze zeer hulpvaardig. Je kunt natuurlijk ook overdag bij het bankkantoor langs gaan met het probleem, daar zullen ze je ook helpen. Succes ermee!

Dat kan je doen door aan het betreffende bedrijf een melding te doen dat je de automatische incasso intrekt. Vroeger kreeg je daarvoor nog wel eens een kaartje door de post, waarmee je het weer kon annuleren, maar gewoon een brief of telefoontje zou ook moeten voldoen.

Vaak voldoet een telefoontje naar de bank het beste. Als je dit via het betreffende bedrijf doet, loop je grote kans dat het te laat, of niet wordt verwerkt.

Blokkeren kan niet. Je kunt hem wel storneren (terugboeken binnen bepaalde termijn) of het bedrijf meedelen dat je autom. incasso stop wilt zetten. Bij problemen kan bank ook evt. e.e.a. op je verzoek stopzetten. NB Als er onvoldoende saldo op je rekening staat, wordt de incasso ook niet uitgevoerd (of wel uitgevoerd, maar enkele dagen later door de bank teruggedraaid indien nog steeds onvoldoende saldo. Dus evt. een manier om te "blokkeren").

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100