geld alleen bij 100% ziekmelding een max van 2 jaar ?

door kanker ben ik al enkele jaren aan het kwakkelen met werk ,vanaf april ben ik 100% ziek . daarvoor werkte ik een jaar lang 50% .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dit geldt vanaf het moment dat voor 1 en dezelfde klacht gedeeltelijk of geheel ziek was. Behalve als je tussendoor voor een periode langer dan 28 dagen beter gemeld stond. Tip, wordt lid van een vakbond en laat je gratis juridisch adviseren over je rechten/plichten wat betreft je wergever en het UWV.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een vakbond en rechtsbijverzekering zullen je niet gaan helpen bij bestaande problemen welke al speelde vooraf.
Het gaat om het brandend huis principe.

Antwoorden (2)

Nee, ook bij een aantal uren per week ziek zijn, geldt dat je na 2 jaar gekeurd wordt. Tenzij je werkgever je niet ziek gemeld heeft bij het UWV. Als je minimaal 35% afgekeurd wordt, dan krijg je een aanvulling op je loon dmv een uitkering.
Sterkte en beterschap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Ik werd in 2000 al na één jaar gekeurd. Is dit veranderd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zover ik weet, is vervroegt afgekeurd worden, mogelijk na 3 weken ziekte, maar dat moet wel binnen 68 weken ziek zijn aangevraagd zijn, anders kan dat niet meer. Je moet dan inderdaad helemaal arbeidsongeschikt zijn, in dit geval gaat dat dus niet en zal Pantani de 2 jaar vol moeten maken.
Bedankt voor de reacties.
De regel is 2 jaar aan een gesloten in de ziekte wet. En dan maakt het niet uit voor hoeveel procent.
Let dus op dat je niet in de val trapt van 10% in de ziektewet voor een vrij lange periode.
En in u geval is eerst 50% en daarna 100% geen twijfel geval voor een werkgever en UWV.
Zo uit mijn hoofd is de regel 2 jaar in de ziektewet met geen uitzicht op herstel.

Ik raad u aan om u te richten op de toekomst en wat u wil doen in de toekomst en minder te kijken naar het verleden.
U mag ook op basis van ziekte bij UWV informeren van gevolgen van de ontbinding van het arbeidscontract op basis van ziekte.