geld alleen bij 100% ziekmelding een max van 2 jaar ?

door kanker ben ik al enkele jaren aan het kwakkelen met werk ,vanaf april ben ik 100% ziek . daarvoor werkte ik een jaar lang 50% .

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, ook bij een aantal uren per week ziek zijn, geldt dat je na 2 jaar gekeurd wordt. Tenzij je werkgever je niet ziek gemeld heeft bij het UWV. Als je minimaal 35% afgekeurd wordt, dan krijg je een aanvulling op je loon dmv een uitkering. Sterkte en beterschap.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wi...

De regel is 2 jaar aan een gesloten in de ziekte wet. En dan maakt het niet uit voor hoeveel procent. Let dus op dat je niet in de val trapt van 10% in de ziektewet voor een vrij lange periode. En in u geval is eerst 50% en daarna 100% geen twijfel geval voor een werkgever en UWV. Zo uit mijn hoofd is de regel 2 jaar in de ziektewet met geen uitzicht op herstel. Ik raad u aan om u te richten op de toekomst en wat u wil doen in de toekomst en minder te kijken naar het verleden. U mag ook op basis van ziekte bij UWV informeren van gevolgen van de ontbinding van het arbeidscontract op basis van ziekte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100