Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na scheiding staat woning te koop, ex woont daar nog, mag zij bij een reëel bod weigeren ?

Als zij bij elk bod weigert akkoord te gaan ,wat kun je daar tegen doen.

10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beide zijn eigenaar en beide zullen akkoord moeten gaan met het bod. Uiteindelijk moeten ook beide tekenen voor overdracht. Dat betekend dat zij akkoord moet gaan wil je wat kunnen doen.
Er zijn manieren om dit te omzeilen, maar hebben over het algemeen te maken met of iemand wel of niet wilsbekwaam is.

Dus voor jou situatie, mijn inziens kan je daar weinig tegen doen. Uiteindelijk kan je een civiele procedure tegen haar starten om een en ander af te dwingen in een rechtszaal. Maar dat is een dure aangelegenheid en dat zou ik niet zonder advocaat doen (via rechtsbijstand of zelf inhuren).
Soms kan wel een sommatie via een advocaat iemand doen inzien dat iets niet handig is, maar of het werkt bij haar, weet ik niet.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding