Als ex medewerker van Aldi en mijn man die filiaalleider is bij een Aldi kan ik het volgende zeggen over betalen bij de Aldi.

Het beleid van Aldi is als volgt:
Wij accepteren elk euro muntje en elk euro biljet.
Ja ook 1 en 2 centen en ook de 100, 200 en 500 biljetten.
Wij ronden niet af.

Wel is het de bedoeling dat elk biljet gecontroleerd word op echtheid met een stift.

Er worden wel eens uitzonderingen gemaakt op het aannemen van groot geld (klein bedrag betalen met een groot biljet, of niet voldoende wisselgeld in de lade)

Als de Aldi jouw geld weigert en het heeft niet te maken met bovenstaande, dan volgen zij niet het Aldi beleid.

En ja klagen bij het hoofdkantoor heeft zin. Heb nog nooit een bedrijf mee gemaakt waar zo veel klachten van klanten via het hoofdkantoor weer terug komen bij de winkel. En je krijgt echt op je lazer als personeelslid.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja, dat kan, tenminste bij de Aldi bij mij in de buurt. Aldi hanteert uniforme regels, die gelden voor alle winkels, dus het zal ook voor de overige winkels gelden.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij ons bij de Aldi, is het 100 euro biljet, het grootste betaalmiddel, de eurocent het kleinste. Plus dus.
Ik heb eenmaal met een € 100 biljet bij de plaatselijke Aldi willen betalen. Dat werd geweigerd.
Bij navraag bij het Aldi-regiokantoor bleek dat de het beleid van Aldi is dat € 100 worden geaccepteerd.
Het antwoord is op grond van deze ervaring: in de praktijk niet altijd; theoretisch wel.