Wie kan mijn pincode veranderen?

Kan alleen ik mijn pincode opnieuw aanvragen en dan ophalen? Of kan een familielid die mijn gegevens weet dit ook doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Alleen iemand die jouw huidige pincode kent, en jouw legitimatiebewijs kan tonen.
SimonV
10 jaar geleden
Welke bank heb je?
Bij ABNAMRO kun je de code bij elke geldautomaat wijzigen.
Bij ING kun je de nieuwe pincode bij het postkantoor ophalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die van je telefoon of bank?
Amadea
10 jaar geleden
@computerfreak: de categorie waar de vraag in staat is Financiën. Als het over de telefoon ging dan was de rubriek Elektronica geweest.

Antwoorden (2)

Voorzover ik weet kun je dit alleen zelf doen. De pincode is dan ook Persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat met een heleboel overtuigingskracht en een hele goede reden men daarvan soms wel eens van wil afwijken. Je moet dan wel zorgen dat je bij je bank een echt mens aan de telefoon krijgt en bij een onbevredigend antwoord naar de supervisor/chef [blijven] vragen.