Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer geeft de gemeente een toevoeging in de kinderopvangkosten?

Bij de berekening van de belastingdienst kan je aangeven of je een toevoeging van de gemeente/UWV krijgt vwb de kinderopvangtoeslag. Wanneer heb je hier recht op en hoe moet de gemeente dit toekennen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
776
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevoeging: ikzelf werk 27 uur en mijn partner doet een inburgeringscursus van 15 uur per week. Deze dagen vallen ook op mijn werkdagen. Voor 1 dag per week heb ik kinderopvang. Voor deze kosten zou ik dus een toevoeging van de gemeente kunnen aanvragen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat gaat dan meestal om mensen die geen inkomen hebben en bijvoorbeeld wel een uitkering maar die om bepaalde reden toch kinderopvang nodig hebben.
Dat kan bijvoorbeeld gaan om mensen die een reïntegratietraject en dus wel werken of leren maar daarvoor nog niet betaald krijgen. Of om mensen die een inburgeringscursus volgen.
Op onderstaande link kun je lezen aan welke voorwaarden je moet voldoen als je in Haarlem woont om een tegemoetkoming in de kinderopvangkosten van de gemeente te ontvangen. Het kan misschien per gemeente iets verschillen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn in de wet een aantal doelgroepen aangewezen die recht hebben op een dergelijke toeslag. U kunt in Paragraaf 1. Aanspraken op kinderopvangtoeslag en tegemoetkomingen in de kosten van kinderopvang Artikel 1.5 van de Wet Kinderopvang lezen om welke specifieke groepen het gaat. (zie voor de online-versie in bijgaande bron).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding