vervalt loondoorbetalingdplicht van de werkgever?

Ik ben in dienst van mijn werkgever maar heb al wel een 100% WGA i.v.m een eerdere ziekte periode. De werkgever heeft loondoorbetalingsplicht tot januari en dan ben ik 104 weken ziek. De beschikking WGA 100% is tot medio 2016 en dan krijg ik een herkeuring.
Werkgever stelt dat januari de loondoorbetalingsplicht vervalt en omdat ik al een WIA heb betaald hij dan ook geen loon meer.
Klopt dit zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
http://www.uwv.nl/werkgevers/mijn_medewerker_is_ziek/fase_4/index.aspx

Antwoorden (1)

Volgens BW 7:629 houdt de loondoorbetalingsplicht van de werkgever inderdaad op na 104 weken ziekte:

"Artikel 629

1. Voor zover het loon niet meer bedraagt dan het bedrag, bedoeld in artikel 17, eerste lid, van de Wet financiering sociale verzekeringen, met betrekking tot een loontijdvak van een dag, behoudt de werknemer voor een tijdvak van 104 weken recht op 70% van het naar tijdruimte vastgestelde loon, maar de eerste 52 weken ten minste op het voor hem geldende wettelijke minimumloon, indien hij de bedongen arbeid niet heeft verricht omdat hij in verband met ongeschiktheid ten gevolge van ziekte, zwangerschap of bevalling daartoe verhinderd was."

In combinatie met BW 7:627 ("Geen loon is verschuldigd voor de tijd gedurende welke de werknemer de bedongen arbeid niet heeft verricht. ") zou de loondoorbetaling daarna inderdaad ophouden.

Maar zo 'eenvoudig' ligt het allemaal niet. Ik raad je aan juridisch advies in te winnen.
Computoon