Is het verplicht voor een webshop in Nederland om garantie te geven?

is het verplicht om garantie te geven in Nederland?
ook heb ik ooit gehoord dat er met elektronica andere regels zijn. wat is hierover te vertellen? en is dit waar?

zo ja,
waar zit de grens van welke producten wel/niet
en wat is het minimale termijn om garantie te geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, in Europa is een wettelijke garantietermijn van 2 jaar afgesproken.
Individuele lidstaten mogen van deze norm afwijken, maar alleen in het voordeel van de consument. Deze grens geldt voor alle producten binnen de groep 'elektronica'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja natuurlijk, ook een webshop moet zich aan het burgerlijk wetboek houden.
In dit geval aan Boek 7 artikel 17 en 18.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga voordat je een webshop start met een jurist om tafel die hierin is gespecialiseerd. Je hebt een algemene voorwaarde nodig waarin alle wettelijke verplichtingen staan vermeld. Zo heb je ook 'koop op afstand wet'. Mensen kunnen hun product dan binnen 7 dagen gratis retour sturen en hun aankoop bedrag retour krijgen.