Hoe kan ik studiekosten uit 2012 alsnog aftrekken bij de belasting?

Het grootste gedeelte van mijn opleiding is door mijn werkgever betaald. Deze kosten betaalde ik eerst zelf en daarna kon ik deze declareren bij mijn werkgever.

Echter kon ik de laatste factuur van 1300euro niet declareren en deze heb ik dus zelf betaald. Kan ik een gedeelte van deze kosten alsnog terugkrijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Deze kosten kunt u aftrekken bij studiekosten. Er is wel een drempel van € 500.
U kunt de aftrekpost opnemen in uw aangifte en die nogmaals versturen. Ook als de aangifte inmiddels definitief is. De opnieuw ingestuurde aangifte wordt dan behandeld als een bezwaarschrift

Let op: De aangifte mag niet door de inspecteur zijn gecorrigeerd of gewijzigd. Dan moet er op papier een verzoek tot wijziging aangifte worden ingediend.
fisbel
10 jaar geleden
Stuur een brief naar de belastinginspecteur waarin je e.e.a. uitlegt.
En vraag daarbij of hij ambtshalve de aanslag wil herzien.