Als ik dit jaar stop met mijn studie en volgend jaar een nieuwe studie ga volgen val ik dan onder de nieuwe regeling van studiefinanciering?

Mijn studie bevalt me niet, dus ik wil voor 1 februari uitschrijven voor mijn studie. Maar val ik dan onder de nieuwe regeling van studiefinanciering? Dat ik alleen mijn bachelor studiefinanciering krijg. Of omdat ik eigenlijk begonnen ben in het jaar dat dit nog niet zo was dat ik nog gewoon onder de oorspronkelijke regeling, dat ik ook mijn master nog studiefinanciering krijg? Natuurlijk gaan de maanden die ik al studiefinanciering heb gehad eraf, zoals ik gelezen heb. Maar als ik voor 1 februari stopte, werd het direct een gift zoals ik het begrepen had.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als u in september 2014 opnieuw met een studie begint valt u nog onder de oude regels. Maar als u start in seizoen 2015-2016 zullen de nieuwe regels gaan gelden.
Die nieuwe regels zijn:

* invoering van een sociaal leenstelsel voor studenten in de bachelor-en de
masterfase met ingang van het studiejaar 2015-2016;

* invoering van een alternatief vervoersarrangement in samenhang met de invoering
van een sociaal leenstelsel in de bachelor-en de masterfase.

Het kabinet komt in de loop van 2014 met plannen hiervoor.
fisbel