Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik dit jaar stop met mijn studie en volgend jaar een nieuwe studie ga volgen val ik dan onder de nieuwe regeling van studiefinanciering?

Mijn studie bevalt me niet, dus ik wil voor 1 februari uitschrijven voor mijn studie. Maar val ik dan onder de nieuwe regeling van studiefinanciering? Dat ik alleen mijn bachelor studiefinanciering krijg. Of omdat ik eigenlijk begonnen ben in het jaar dat dit nog niet zo was dat ik nog gewoon onder de oorspronkelijke regeling, dat ik ook mijn master nog studiefinanciering krijg? Natuurlijk gaan de maanden die ik al studiefinanciering heb gehad eraf, zoals ik gelezen heb. Maar als ik voor 1 februari stopte, werd het direct een gift zoals ik het begrepen had.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als u in september 2014 opnieuw met een studie begint valt u nog onder de oude regels. Maar als u start in seizoen 2015-2016 zullen de nieuwe regels gaan gelden.
Die nieuwe regels zijn:

* invoering van een sociaal leenstelsel voor studenten in de bachelor-en de
masterfase met ingang van het studiejaar 2015-2016;

* invoering van een alternatief vervoersarrangement in samenhang met de invoering
van een sociaal leenstelsel in de bachelor-en de masterfase.


Het kabinet komt in de loop van 2014 met plannen hiervoor.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding