Wat gebeurt er als ik een incompleet rekeningnummer heb opgegeven?

Ik heb een rekeningnummer doorgegeven maar nu kom ik erachter dat ik twee cijfers ben vergeten. Wat gebeurt er als ze het geld al hebben overgemaakt naar dat incomplete rekeningnummer? Word dat gecanceld of gewoon overgeschreven naar degene met dat bepaalde rekeningnummer?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zit bij de SNS-bank

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een normaal bankrekeningnummer bestaat uit negen cijfers (soms tien). Als je daar twee cijfers afknipt, krijg je dus een rekeningnummer van zeven cijfers. Zevencijferige rekeningnummers werden vroeger gebruikt door de Postbank (tegenwoordig ING). De bancaire systemen zien nu dus een zevencijferig rekeningnummer, en zullen dat nummer zien als een ex-Postbank-rekening bij de ING. Ze zullen het bedrag naar die rekening overmaken. Als dat zevencijferige rekeningnummer in gebruik is bij de ING, zal het geld daarnaartoe worden overgemaakt. Als dat zevencijferige rekeningnummer niet bestaat bij de ING, zal het geld automatisch worden teruggeboekt naar de verzender.   Toegevoegd na 2 minuten:   Als je wilt, kun je mij die eerste zeven cijfers geven (doe maar via PB, de rest van de wereld hoeft ze niet te kennen). Dan kan ik voor je kijken of dat een bestaand rekeningnummer is bij de ING.  

dat geld word niet overgemaakt en komt gewoon terug naar je rekening een bankrekeningnummer is samengesteld uit een code voor bank -vestiging -persoonlijk nummer verder word elk bankrekening nummer gecontroleerd met de elf-proef en een nummer waarbij de laatste 2 cijfers weggevallen zijn komen nooit door die proef en worden dus niet uitgevoerd. De oude ING nummers waar cryofief over spreekt worden ook aan die proef onderworpen en beginnen voor de missende cijfers met 000.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100