Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik alsnog een deal sluiten met de gerechtsdeurwaarders als ik veroordeeld ben door de rechter?

Beste mensen,

Ik heb vandaag een brief ontvangen van een gerechtsdeurwaarder waarin staat dat ik door de rechtbank veroordeeld ben tot het betalen van een bedrag (ongeveer 1900) binnen twee dagen. Nu is het zo dat ik vorige maand het bedrag dat toen nog (1300) bedroeg heb betaald, alleen tot mijn stomheid een week te laat. Ik was namelijk de datum van de uitvaarding uit het oog verloren door de enorme drukte in me leven.

Nu vraag ik me af of ik een regeling kan treffen met de gerechtsdeurwaarders omdat ik het oorspronkelijke bedrag (1300) wel heb betaald. Tot mijn spijt dus alleen een week te laat. Ben echt ten einde raad. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Ramon

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
968

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De gerechtsdeurwaarder heeft er belang bij dat hij op een voor hem makkelijke manier het geld binnenhaalt en er zeker is dat dit lukt.

Maak zo snel mogelijk een afspraak met de deurwaarder. Bij voorkeur op zijn kantoor zodat hij in je ogen kan kijken.
Leg uit hoeveel je wanneer zult betalen. Als dit voor hem redelijk is en hij krijgt een goede indruk van je, zal hij met je voorstel akkoord gaan en niet tot inbeslagname en openbare verkoop over gaan.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding