Waar heb ik recht op als ik niet uitbetaald word?

Ik doe sinds september aan folderslopen. Ik heb maar een kleine wijk, toch heb ik het idee dat ik niet fatsoenlijk uitbetaald word. In de contract staat dat ik elke maand na de afloop van een periode die dus 4 weken duurt rond de 25e uitbetaald word. Na mijn eerste uitbetaling ( ik was op 14 september begonnen) op 6 november , heb ik pas de loon van de allereerste week ontvangen!! De borg van 9 euro, werd van mijn 11 en nog wat euro afgetrokken, dus ik had na 8 weken werken €1,88 op mijn rekening. Mijn loon van oktober is pas op 10 december uitbetaald. Ik had 2 keer gebeld voor een uitleg en een keer zelf langs geweest. De verkoper die daar was (het is een kleine postkantoor/bedrijf in onze stad) zei, dat omdat ik in de laatste week was begonnen van periode 9 of zo iets, krijg ik mijn loon een maand later. Dus die van september krijg ik pas in oktober etc, wat uiteindelijk dus niet eens gebeurd was. Is het zo normaal? Wat kan ik nu doen en waar heb ik recht op? Ik heb een opzegtermijn van 28 dagen en ik heb het al opgezegd wegens een andere werk. Hoe krijg ik mijn geld? Alvast bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je werkt of hebt gewerkt op basis van een overeenkomst / contract waarmee je zelf hebt ingestemd. Je bent er achteraf achter gekomen dat je een beetje laat uitbetaald wordt, maar je ontvangt de bedragen uiteindelijk wel. Je hebt nu ook al opgezegd, dus om nu achteraf nog je contract met het bedrijf aan te passen heeft niet veel zin meer.

Je hebt als bezorger verder niet zoveel rechten, behalve dat je betaald moet krijgen wat je afgesproken had. Mocht je uiteindelijk niet alles betaald krijgen dan kun je het bedrijf daar op aanspreken en op de afspraken in je contract wijzen. Als je er dan met het bedrijf niet uitkomt kun je juridisch advies inwinnen, bijvoorbeeld bij Juridisch loket. Wacht eerst gewoon af tot je alle termijnen uitbetaald hebt gekregen.