Zijn BKR coderingen van een telefoonabonnement automatisch verwijderd?

Hallo allen,

Ik weet dat telefoonaanbieders vanaf 2011 geen gebruik meer maken van het BKR en dat dat ook niet meer geregistreerd wordt bij het BKR. Nog wel bij Preventel, maar dat terzijde.

Weet iemand of de BKR codering die je had, door het niet/achterstallig betalen van een telefoonabonnement (nog voor 2010) ook automatisch verwijderd is/wordt?

Zo nee, kan ik ervoor zorgen dat het verwijderd wordt? Dat is/was de enige BKR codering die ik had. Betekent dit, dat ik nu BKR ''vrij'' ben?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan informatie vragen bij de BKR. Heb ik ook eens gedaan en ik kreeg een nette brief met informatie over mijn registraties op dat moment.

Het beste antwoord

Oude telefoonschulden van vóór 2010 zullen geregistreerd blijven. Dit 5 jaar lang. Die 5 jaar zijn in 2014 dus al bijna voorbij. Een verzoek de registratie van de telefoonschuld te verwijderen lijkt kansrijk.

Leest u ook de informatie van geldleningaanvragen hieronder:
Afgewezen op een BKR notering door uw telefoonrekening?
Voor mensen die eerder een krediet hebben aangevraagd, maar zijn afgekeurd vanwege een BKR notering bij hun telefoonrekening, is het mogelijk opnieuw een lening aan te vragen in het jaar 2011. Het is goed mogelijk dat er nu wel een optie is voor het afsluiten van een krediet.
fisbel