Kan de Belastingdienst beslag leggen op de voorlopige belastingteruggave vanwege ziektefondsschulden?

Ik heb een schuld bij de CJIB(vgz), mijn zorgtoeslag neemt de Belastingdienst in beslag. Mag dit ook met mijn voorlopige teruggave die ik binnenkort zal moeten ontvangen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Er wordt vaak beslag onder de belastingdienst gelegd. In 2009 gaat het om:
- 60.000 beslagen op de voorlopige teruggaaf heffingskortingen;
- 45.000 beslagen op één van de toeslagen ( huur-, zorg- of kinderopvangtoeslag).
In principe kan iedere schuldeiser met een vonnis beslag op de voorlopige teruggaaf leggen. Voor de toeslagen geldt wel een beperking: Alleen de verhuurder kan beslag leggen op de huurtoeslag, de zorgverzekeraar op de zorgtoeslag en de kinderopvanginstelling op de kinderopvantoeslag.
ronron1212
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Even de bron vermelden ronron1212. Daar is nog meer te lezen.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=31&tx_ttnews%5Btt_news%5D=115&cHash=dba38a5bf8
ronron1212
10 jaar geleden
fisbel klopt kon even niet de bron in kopieeren viel steeds weg uit het programma. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de duidelijke informatie!!

Andere antwoorden (1)

Nee, je schuld is bij een verzekeringsmaatschappij. De belastingdienst heeft daar niets mee te maken.
paulus811