Schaalvoordeel is het verschijnsel dat wanneer de schaal toeneemt de voordelen ook toenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op grote schaal ( grote hoeveel iets koopt )
krijg je meer voordeel en dat is economisch dus erg goed.
een cafe koopt 1000 liter bier voor 1000 euro. en verkoop het voor 5000. tel uit je winst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat er bij een bepaalde grootte een deel van de kosten minder worden of zelfs wegvallen, of dat je bepaalde kosten over meer omzet kunt delen. Denk bij het 1e bijvoorbeeld aan het gebruik van een auto, als je meer gebruik maakt worden de vaste lasten niet hoger. En bij het tweede kun je denken aan bijvoorbeeld huur of hypotheek van een pand. Die blijft gelijk.