Waarom krijgen hypotheekhouders geen compensatie door gesjoemel met de liborrente?

Hebben hypotheekhouders niet te veel hypotheek betaald door een kunstmatig hoog gehouden rente ? Stel dat dat zo is waar halen zij dan compensatie ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

De boete die de banken betalen gaat naar de overheid. Dus meer inkomsten dus minder belasting ..in Utopia.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag die je stelt vind ik een hele goeie!

Door de kunstmatig te hoge rente zijn hypotheekgevers (huizenbezitters met hypotheek) benadeeld.

De bank is hiervoor aansprakelijk. Men zal dus de banken aansprakelijk moeten stellen voor de te hoge rentevergoedingen.

De vraag is alleen"hoe groot is die benadeling?". De liborrente is namelijk maar deels van invloed op de renten voor hypotheken. Zie hiervoor artikel van de Telegraaf.

Ik denk dat als je wilt gaan procederen dat je dit het beste als collectief kan gaan doen, daar bereik je uiteindelijk meer mee dan individuele zaken. Samen sta je sterker.

Mocht je willen organiseren, hou me dan op de hoogte aub.