Valt een gift onder eigen vermogen?

10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
@GZalm:
Bijgaande reactie gaf ik u gisteren n.a.v. uw vraag over uw WGA-uitkering – te lezen bij reacties antwoord fisbel: Een gift kan zeker ervoor zorgen dat iemand vermogen Box 3 heeft waarvoor belasting moet worden betaald. Als de gift op de spaarrekening komt en het saldo wordt daardoor hoger dan 21.190 per persoon / fiscaal partners het dubbele moet er over het meerdere inkomstenbelasting Box 3 worden betaald. Dat kan dus 1,2% van 5000 euro zijn, dus 60 euro. Als het spaargeld onder de vrijgestelde grens blijft hoeft er geen belasting Box 3 betaald te worden. met groet - fisbel
N..B: Als de schenking / gift op de spaarrekening komt en het saldo blijft onder de vermogensvrijstelling hoeft er dus geen belasting Box 3 te worden betaald.

Het beste antwoord

Een gift van bijvoorbeeld je ouders valt onder je eigen vermogen.
SimonV