Mijn maandelijkse collegegeld is teruggeboekt met omschrijving 'terugboeking: administratieve reden'. wat is eraan de hand??

Verdere misschien nuttige info is dat ik rood sta en net lening bij DUO aan heb gevraagd voor 100 euro per maand, wat kan er ooit aan de hand zijn? Ben net eerstejaars, heb twee van de zeven betalingen achter de rug, ben niet uitgeschreven naar mijn weten etc.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mogelijke reden is dat je door je kredietlimiet bij de bank bent gegaan. Eerder uitgevoerde automatische incasso's kan de bank dan terugdraaien om je saldo weer richting limiet te krijgen. De onderwijsinstelling die incasseert kent je maximale roodstandslimiet niet. Toegevoegd na 2 minuten: Op het incassomoment zal het saldo nog toereikend zijn geweest, anders had de instelling in eerste instantie al niet kunnen incasseren.

Administratieve redenen wil zeggen dat je saldo niet voldoende is. Ik neem aan dat het om een automatische betaling gaat? Dan wordt het eerst geïncasseerd en daarna kijkt de bank pas of je voldoende saldo hebt. Heb je dat niet dan boeken ze het terug.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100