Hoe krijg je bitcoins, en hoe werkt het ?

Kun je er aan verdienen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bekijk https://crypto-wijzer.nl/ voor info.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je wilt weten hoe je aan bitcoins kunt komen, dan kun je deze handleiding doorlezen: http://www.coinkoopgids.nl/bitcoin-kopen

Het beste antwoord

Er zijn meerdere manieren om aan bitcoins te komen:

Je kan ze kopen, dit moet je een beetje hetzelfde zien als je euro's inwisselen voor dinars, dollars en ga zo maar door. Je wisselt dus je euro's in voor bitcoins via een "wisselkantoor", maar dan online.

Je kan ze minen, dit betekent dat je zelf "op zoek gaat" naar bitcoins. Dit doe je door middel van computerkracht te gebruiken om berekeningen te maken in een bitcoin mining programma. Op een gegeven moment is de berekening op het punt dat er een "block" bitcoins gevonden wordt, dit zijn 25 bitcoins. Het is niet te zeggen wanneer je een block vindt, dit is vanwege het systeem dat gebruikt wordt. Hoe het precies zit met de berekeningen die gemaakt worden kan ik je helaas niet vertellen, maar volgens mij berust het op puur toeval. Overigens is het minen van bitcoins in je eentje tijdverspilling, of je moet heel veel geluk hebben, daarom zijn er mining pools waarbij je met andere mensen samen werkt om de blocks te vinden. Als er een block gevonden wordt, krijg je naar je aandeel in de berekeningen uitbetaald.

Ik moet nog even zeggen dat het tegenwoordig nog weinig zin heeft om bitcoins te minen met "normale" computers. Er zijn tegenwoordig hele installaties ingericht met duizenden euro's aan hardware om bitcoins te zoeken, dat heeft tot gevolg dat de moeilijkheidsgraad van het minen nu erg hoog ligt.

Verder kan je ook diensten leveren/spullen verkopen en vragen of mensen jou in bitcoins willen betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijke antwoord en uitleg en reactie's Het leekt me erg interessant maar omdat minen lastig is en weinig zin heeft, laat ik het achterwegen maar ben er stuk wijzer van geworden!

Andere antwoorden (1)

Bitcoins krijg je door via iDEAL of via de bank geld over te maken naar een Exchange (wisselkantoor), je krijgt dan je coins, 1 Bitcoin is ongeveer €900 waard.