Mogen er incassokosten worden berekend als ik het bedrag op de herinnering binnen het termijn betaald heb?

Op 1 november kreeg ik van mijn energieleverancier een herinnering over het bedrag van € 61. Op 5 november heb ik € 61 euro overgemaakt, binnen het daarvoor gestelde termijn. Nu kreeg ik gister bericht dat ik een betalingsachterstand had van € 25 euro en dat er incassokosten overheen zijn berekend.

Zojuist heb ik gebeld met mijn energieleverancier, nu schijnt het dat die € 25 euro achterstand opgelopen is in oktober. Hierover heb ik geen herinnering ontvangen en in de herinnering die ik heb gekregen (die van 1 november) is die achterstand niet in mee berekend.

Mag mijn energieleverancier in dit geval incassokosten over het bedrag heen berekenen?

Toegevoegd na 1 dag:
Er wordt gezegd dat er op 4 november nogmaals een mail uit is gegaan dat ik nog 86 euro achter liep.
Die mail heb ik nooit ontvangen en sowieso sturen ze dan 2 verschillende mails met 2 verschillende bedragen erin wat over hetzelfde gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bent u particulier, of handelt u jegens de energieleverancier in beroep of bedrijf?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Particulier

Het beste antwoord

Als u kunt aantonen dat u op tijd hebt betaald zult u de incassokosten niet hoeven te betalen. Het kan zijn dat de mededeling van de incassokosten en uw betaling elkaar hebben gekruist.

U moet incasskosten betalen als:
u te laat bent met betalen;
u voor de openstaande rekening eerst een aanmaning (herinnering) hebt gekregen;
u niet binnen 14 dagen na de aanmaning hebt betaald.
http://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten

Zie oo de informatie in bron 1 en bron 2.
fisbel