ik sta garant voor een hypotheek, daar wil ik vanaf. Hoe doe ik dit, zonder dat het de bewoners van het huis in de knoei komen?

j

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet ,je hebt je borg gesteld voor de hypotheek en daar zal de hypotheeknemer je dan ook aan houden,deze wil tenslotte ook zijn geld terug zien als de hypotheekgevers niet aan hun verplichtingen kunnen of willen voldoen. wijzigen van een contract kan alleen als alle partijen daar aan meewerken. Dus of je gaat in gesprek met de hypotheekgevers dat ze een andere geldschieter zoeken of je zit de rit uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel.
En als iemand anders wel garant wil staan, voor hetzelfde hypotheekbedrag, zou dat kunnen denk je?
teusvh
10 jaar geleden
Ja dat kan , mits de nieuwe partij in de ogen van de bank minimaal even kredietwaardig is. Kwestie van overleggen, ze hoeven uiteindelijk niet in te stemmen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ook dan moeten alle partijen instemmen met de gevraagde en aangeboden verandering ,