Wat ziet een verkoper wanneer je met een pinpas betaalt?

Wanneer er een aankoop wordt gedaan bij bv Ikea wat ziet dit bedrijf dan aan persoonlijke gegevens?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad mijn vraag is wat ziet de administratie op het hoofdkantoor iemand enig idee?

Antwoorden (1)

De verkoper ziet niets van uw persoonlijke gegevens. In het scherm komt alleen het transactie bedrag en de datum en tijdstip. Verder helemaal niets, zelfs niet het banknummer waarvan wordt betaald.

Ook de PIN-code die u intypt veranderen in **** dus daar kan ook niks mee.

Altijd wel uw hand over de andere hand houden als u de pincode ingeeft zodat niemand met u mee kan kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plusje, de verkoper ziet inderdaad geen persoonlijke gegevens, hooguit wat algemene codes, maar wat ziet het hoofdkantoor, of diegene die de administratie doet?
SimonV
10 jaar geleden
Precies...
De vraag was dan ook: wat ziet dit bedrijf dan aan persoonlijke gegevens?
SimonV
10 jaar geleden
Het lijkt me logisch dat je bankrekeningnummer en naam in de administratie verschijnen, maar je adres?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idd wat ziet bv het hoofdkantoor ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteindelijk ziet het 'hoofdkantoor' of de winkeleigenaar wél op zijn bankadministratie vanaf welk bankrekeningnummer 'n pinbetaling is bijgeschreven.
Maar niet de daarbij behorende naam en het adres. Dat hoeft ook niet want pin betalingen kunnen niet gestorneerd worden en zijn altijd gegarandeerd. Eenmaal geaccepteerd door de pin automaat en overgeboekt is dat onherroepelijk. De overboeking is real-time dus op het moment dat het strookje uit de automaat komt is het geld op de rekening van de winkelier. Overigens, de bankmedewerker van het bankkantoor waarbij je klant bent kan eenvoudig WÉL je bankaccount inzien zonder jouw medeweten en/of toestemming!!! Of dat wenselijk is vraag ik mij af...
SimonV
10 jaar geleden
Een plus voor je info!