De mooiste dingen worden nog steeds en zullen altijd met de hand gemaakt worden.
Herinner je de avondjurk van Maxima op de kroningsdag.
Daar is met 80 man aan gewerkt, uren en uren en gewoon in de weekenden door.

Wil je echt iets moois en aparts hebben dan zal het handgemaakt zijn en blijven.
Nog een voorbeeld:
De schaatspakken, zoals dat nieuwe pak van Sven Kramer, die worden voortdurend, zelfs tijdens wedstrijden aangepast. Door een mevrouw met de hand en een naaimachine.

Oude beroepen blijven in stand want daar worden nog steeds mensen voor opgeleid, zoals mandenmakers, vlechters, keldermeesters en kuipers, dakdekkers,
meubelmakers, naaisters...etc.
Ook voor restaureren van oude gebouwen is handarbeid nodig, op allerlei gebied.

Niemand kan de toekomst voorspellen en weet hoe het er over pakweg duizend jaar uit ziet.
Maar dat handarbeid nog heeeeeeeel lang nodig blijft is voor mij wel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (3)

Daar gaan we maar vanuit, anders kunnen we net zo goed van deze planeet vertrekken als we hier niet meer nodig zijn. Plus er blijven altijd dingen die met de hand gedaan moeten worden, maken van kunst e.d.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je handwerk bedoeld en niet handarbeid.
Natuurlijk, er zullen altijd beroepen blijven bestaan die niet met machines uitgevoerd kunnen worden. Ook liggen de kosten van een robot in aanschaf heel hoog, wat veel fabrikanten niet aandurven, of aankunnen financieel. Al zal het handwerk wel steeds minder worden. Maar vakmensen die bepaald werk uitvoeren zullen altijd nodig blijven. Denk bijvoorbeeld aan loodgieters, timmermannen, kapper, of winkelbediende. Ook voor de klanten van deze beroepen, zal het niet prettig zijn door een robot geholpen te worden, waardoor deze totaal geen kans op slagen maakt op dit gebied. Robots worden meer ingezet bij de grotere fabrieken, om dopjes op frisdrankflessen te draaien, of theezakjes labelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Een kapper is robot technisch gezien, best te ontwikkelen. Winkelbediendes zijn al voor een groot gedeelte vervangen door internet verkoop, in combinatie met kieskeurig forums.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou jij je haar door een robot willen laten knippen? Iemand die echt informatie wil over een product, of goed advies, zal niet kopen op het internet, ook in de internetshops werken mensen trouwens.
Jazeker, er zal altijd handwerk nodig zijn. In de antwoorden hierboven worden robots genoemd. Maar vergeet niet dat deze robots ook met de hand gemaakt zijn. Of de machine die de robots maakt is weer met de hand gemaakt.

Denk ook aan onderhoud van de machines die ons "handwerk" overnemen. Dit zal ook altijd handwerk blijven...