Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pinsparen ophefffen lukt niet. Wat doe ik fout?

Ik heb bij de bank gevraagd hoe dat moet en zo doe ik het ook (volgens mij althans). Maar nu wordt mijn rekeningnummer als foutief aangegeven.
Ik betaal al heel vaak via internetbankieren met IBAN en dan heb ik nooit problemen.
Of ik mijn nummer nu met de extra 0 of zonder de extra 0 invoer maakt niet uit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sparen
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk voer je je IBAN toch niet goed in.
Deze bestaat voor Nederland uit, 2 letters+2 cijfers +4 letters+10 cijfers
De standaardgroepering is 4 tekens per invoerblokje, waarbij het laatste blokje minder cijfertjes mag bevatten.

n.b. Kan je het als je ingelogd bent bij internetbankieren niet ergens aan of uit zetten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat laatste kan niet, althans ik zie niet waar. Ik heb een link van de bank gekregen maar als ik daar mijn nummer invoer, net zoals jij hebt beschreven, dan kan ik het laatste cijfer niet meer invullen.
Ik doe dus kennelijk iets fout maar ik zie echt niet wat. Ik internetbankier al jaren en heb nooit problemen dus ik ben er op zich wel handig mee. Ik ga het nog maar eens proberen.
Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Groepjes van 4 betekend dat in het eerste hokje zowel de landcode als het controlegetal ingevuld moeten worden.
Dus bijvoorbeeld NL12-ABNA-0123 4567-89

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding